Nabór na wolne samodzielne stanowisko urzędnicze REFERENT w Dziale Świadczeń dla Rodziny

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osieku ogłasza nabór na wolne samodzielne stanowisko urzędnicze REFERENT w Dziale Świadczeń dla Rodziny na umowę o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy

I. Wymagania niezbędne:
1. Wykształcenie minimum średnie.
2. REFERENT – minimum  1 rok stażu pracy,
3. Biegła znajomość obsługi komputera (MS Office) oraz urządzeń biurowych.
4. Znajomość ustaw i aktów wykonawczych:
   – o świadczeniach rodzinnych,
   – o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,
   – o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów
   – Kodeks postępowania administracyjnego.

5. Umiejętność redagowania pism,
6. Gotowość do nauki i podnoszenia kwalifikacji.
7. Odpowiedzialność, dokładność i wysokie zaangażowanie w pracę.
8. Wysoka kultura osobista.
9. Komunikatywność i gotowość do pracy w bezpośrednim kontakcie z klientem,
10. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
11. Niekaralność za przestępstwo umyślne, ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
12. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku Referenta.
13. Obywatelstwo polskie lub obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP. Osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego może zostać zatrudniona na stanowisku, na którym wykonywana praca nie polega na bezpośrednim lub pośrednim udziale w wykonywaniu władzy publicznej i funkcji mających na celu ochronę generalnych interesów państwa, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.

II. Wymagania dodatkowe:
1. Mile widziane wykształcenie wyższe administracyjne lub prawnicze.
2. Staż pracy w administracji publicznej na stanowisku związanym z realizacją świadczeń rodzinnych i/lub świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
3. Umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa i analizowania dokumentów.
4. Ogólna znajomość pozostałych ustaw w ramach zadań realizowanych w ośrodkach pomocy społecznej.
5. Znajomość programu do obsługi świadczeń Sygnity /gotowość do jego szybkiego opanowania.
6. Umiejętność dobrej organizacji czasu pracy, samodzielność, rzetelność, sumienność, terminowość.
7. Umiejętność pracy indywidualnej oraz zespołowej.
8. Odporność na stres, asertywność i umiejętność pracy pod presją czasu.

III. Główne obowiązki:
1. Udzielanie bieżących informacji dotyczących uprawnień do świadczeń rodzinnych, świadczeń z ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów,  ustawy „Za życiem” oraz pozostałych ustaw w ramach zadań realizowanych w Dziale Świadczeń dla Rodziny, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
2. Przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozpatrywanie wniosków wraz z wymaganymi dokumentami o przyznanie świadczeń rodzinnych, świadczeń z ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawy „Za życiem” oraz pozostałych ustaw w ramach zadań realizowanych w Dziale Świadczeń dla Rodziny,.
3. Prowadzenie postępowań administracyjnych oraz przygotowywanie projektów decyzji w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczeń z ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawy „Za życiem” oraz pozostałych ustaw w ramach zadań realizowanych w Dziale  Świadczeń dla Rodziny.
4. Prowadzenie spraw z zakresu koordynacji świadczeń rodzinnych.
5. Prowadzenie bieżącej korespondencji dotyczącej Działu Świadczeń dla Rodziny.
6. Obsługa programów komputerowych w zakresie świadczeń
7. Przygotowywanie miesięcznych list wypłat świadczeniobiorców.
8. Wydawanie zaświadczeń
9. Sporządzanie sprawozdań statystycznych, analitycznych, rzeczowo-finansowych i zapotrzebowań na środki finansowe,
10. Prowadzenie innych działań związanych z bieżącymi potrzebami Działu i Ośrodka .

IV. Wymagane dokumenty:
1. Własnoręcznie podpisany list motywacyjny.
2. Własnoręcznie podpisany życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej.
3. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie wg. wzoru określonego w załączniku do naboru
4. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz innych dokumentów dotyczących posiadanych kwalifikacji, ukończonych kursów, szkoleń.
5. Kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy.
6. Zaświadczenie z aktualnego miejsca zatrudnienia. w przypadku gdy nie wynika ono z załączonego świadectwa pracy
7. Referencje (w przypadku posiadania takich).
8. Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku korzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
9. Oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych, oświadczenie o zdrowiu wg. wzoru określonego w załączniku. (Oświadczenie dotyczące naboru)
10. Oświadczenie kandydata ubiegającego się o zatrudnienie w GOPS w Osieku dotyczące przetwarzania danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną RODO wg wzoru określonego w załączniku do naboru na stanowisko urzędnicze REFERENT w Dziale Świadczeń dla Rodziny w GOPS w Osieku.

V. Rekrutacja:
Etap I rekrutacji – składanie ofert.
Etap II rekrutacji – wyłonienie kandydatur, które spełniają wymagania formalne/niezbędne
Etap III rekrutacji – test pisemny wiedzy z wymaganego zakresu.
Etap IV rekrutacji
 – rozmowa kwalifikacyjna (zostaną dopuszczone kandydatury osób, które osiągnęły 3 najlepsze  wyniki z testu).

*możliwa jest rezygnacja z III etapu i dopuszczenie do rozmowy kwalifikacyjnej wszystkich kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne

VI. Informacja o warunkach pracy:
1. Wymiar czasu pracy – pełny etat, w systemie jednozmianowym.
2. Wynagrodzenie:  wynagrodzenie zasadnicze od 5.000-5.400 zł brutto + dodatek stażowy+ inne wynikające  z regulaminu wynagradzania
3. Przewidywany termin zatrudnienia: od 01.09 .2025 r.
4. Praca w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osieku, ul. Główna 125, 32-608 Osiek.
5. Praca w pomieszczeniu ze stanowiskiem komputerowym.
6. Praca biurowa przy komputerze powyżej 6 godzin dziennie, parter budynku (budynek bez windy, z podjazdem dla osób niepełnosprawnych)
7. Praca wymaga bezpośredniego i telefonicznego kontaktu z klientem, komunikacji werbalnej i pisemnej.
8. Praca wymagająca odpowiedzialności i samodzielności.
9. Wykonywanie obowiązków pod presją czasu, wymagające odporności psychicznej i radzenia sobie ze stresem w bezpośrednim kontakcie z klientem.
10. Pierwsza umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony. Po jej upływie, w przypadku spełnienia warunków, wykazania się szerokimi umiejętnościami merytorycznymi i wysokim zaangażowaniem istnieje możliwość zawarcia umowy na czas nieokreślony i/lub awansu na stanowisko wyższe o kilka kategorii zaszeregowania.

VII. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem, adresem zamieszkania, z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko REFERENTA w Dziale Świadczeń dla Rodziny”
w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osieku, ul. Główna 125, 32-608 Osiek, Sekretariat GOPS  (1 piętro, pok. Nr 13)
do dnia 1.08.2025 r. do godz. 12.00 (liczy się data i godzina wpływu do GOPS Osiek).
W ofercie prosimy o podanie kontaktu telefonicznego w celu powiadomienia o terminie przeprowadzenia dalszych etapów rekrutacji.

VIII. Inne informacje związane z naborem na stanowisko:
1. Każdy dokument składający się na treść oferty pracy, w którym wymagany jest podpis kandydata, wymaga złożenia własnoręcznego podpisu, pod rygorem odrzucenia oferty pracy.
2. Dokumenty niekompletne lub wadliwie wypełnione nie podlegają uzupełnieniu lub poprawieniu.
3. Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.
4. Oferty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
5. Dokumenty aplikacyjne kandydatów nie zakwalifikowanych na stanowisko, na które organizowany jest nabór będą mogły być odbierane osobiście przez zainteresowanych –  w terminie do 3 miesięcy. Po tym terminie dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone, co zostanie potwierdzone protokołem zniszczenia.
6. Kierownik Gminnego  Ośrodka Pomocy Społecznej zastrzega sobie prawo do odstąpienia od naboru bez podania przyczyny. Nabór może zostać zakończony bez zatrudnienia żadnej/żadnego z kandydatek/kandydatów.
7. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 33 8458-203 wew. 14 (Kierownik GOPS Osiek) lub wew. 10.
8. Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze zostanie umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osieku, na jego stronie internetowej,  na tablicy informacyjnej GOPS Osiek  oraz na stronie internetowej PUP Oświęcim.
9. Osoby, które spełnią wszelkie wymagania formalne, są kwalifikowane do następnego etapu naboru o czym zostaną poinformowane telefonicznie.
10. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osieku oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osieku ul. Główna 125, 32-608 Osiek. Informacja o wynikach naboru zostanie udostępniona do dnia 14.08. 2025 r.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę publikacji ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6%.              


KIEROWNIK
GOPS w Osieku
mgr Małgorzata Baltaza-Adamaszek