Zadanie własne Gminy Osiek wynikające z art. 121 ust. 3a ustawy o pomocy społecznej, tj. wypłata dodatków dla pracowników socjalnych zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy, realizujących pracę socjalną
lub przeprowadzającego rodzinne wywiady środowiskowe poza siedzibą jednostki w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.Całkowita wartość zadania w 2023r. wynosi: 14 129,43 zł.
Kwota dofinansowania z dotacji celowej budżetu państwa wynosi: 9 382,00 zł
Cel zadania:
Celem dotacji jest wsparcie jednostek samorządu terytorialnego w realizacji zadania określonego w art. 17 ust. 1 pkt 18 ustawy o pomocy społecznej tj. utrzymanie ośrodka pomocy społecznej, w tym zapewnienie środków na wynagrodzenia.
Realizacja zadania:
Na koszty realizacji zadania składają się kwoty dodatku dla pracownika socjalnego (400 zł) oraz składki na ubezpieczenie społeczne i składki na fundusz pracy opłacane przez pracodawcę oraz wpłaty pracodawców na pracownicze plany kapitałowe. Przy czym środki z dotacji można przeznaczyć wyłącznie na wypłatę dodatku, natomiast składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy oraz wpłaty pracodawców na pracownicze plany kapitałowe finansowane są ze środków własnych Gminy Osieki i mogą stanowić wkład własny w realizację zadania.
Wysokość środków z dotacji celowej budżetu państwa stanowi 68,46% kosztów realizacji zadania.
Gmina Osiek przeznaczy na dofinansowanie zadania ze środków własnych, 68,46% kosztów realizacji całego zadania, na które została przyznana dotacja.