Gmina OSIEK otrzymała dotację celową z budżetu państwa na dofinansowanie zadania własnego Gminy Osiek wynikającego z art. 121 ust. 3a ustawy o pomocy społecznej, tj. na wypłatę dodatków dla pracowników socjalnych zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy, realizujących pracę socjalną w środowisku w okresie od 1 stycznia 2022r. do 31 grudnia 2022 r.
Całkowita wartość zadania w 2022r. wynosi: 20 013,52 zł.
Kwota dofinansowania z dotacji celowej budżetu państwa wynosi: 16 011,00 zł
Cel zadania:
Celem dotacji jest wsparcie jednostek samorządu terytorialnego w realizacji zadania określonego w art. 17 ust. 1 pkt 18 ustawy o pomocy społecznej tj. utrzymanie ośrodka pomocy społecznej, w tym zapewnienie środków na wynagrodzenia.
Realizacja zadania:
Na koszty realizacji zadania składają się kwoty dodatku dla pracownika socjalnego (400 zł) oraz składki na ubezpieczenie społeczne i składki na fundusz pracy opłacane przez pracodawcę oraz wpłaty pracodawców na pracownicze plany kapitałowe. Przy czym środki z dotacji można przeznaczyć wyłącznie na wypłatę dodatku, natomiast składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy oraz wpłaty pracodawców na pracownicze plany kapitałowe finansowane są ze środków własnych Gminy Osieki i mogą stanowić wkład własny w realizację zadania.
Wysokość środków z dotacji celowej budżetu państwa stanowi 80% kosztów realizacji zadania.
Gmina Osiek przeznaczy na dofinansowanie zadania ze środków własnych, minimum 20% kosztów realizacji całego zadania, na które została przyznana dotacja.